LYRICS FROM PROVOCATIVE PROACTIVE

Mon, Feb 25, 2008

Album, Hip Hop

BAJAK LAGU INI
Produced by : Raben
Written by : Pandji
All Backing Vocals by : Pandji


CHORUS
(Bajak lagu ini)
Kalau suka lagu ini nggakpapa, bajak aja dan bantu gue sebarkan ke seluruh negri!
(Atau download nanti)
www.provocative-proactive.com download disana com
(Beli CD ini)
Setengah penghasilan CD akan diberikan untuk anak kanker dinaung C3
(Banggakan hati)

VERSE 1
Hari ini, berkata Pandji, tak peduli kalau karyanya kelak di bajak orang nanti
Ada kalanya para musisi utk mengerti, rakyat kita peduli dengan karya yang berarti.
Dalam arti, di negri ini, orang orang lupa kalau mereka juga mau untuk membeli.
Tapi ingat lagi…
Nggak semua hidup berkecukupan dengan sandang dan papan
Kita bisa berteriak sebangsa serempak, kita maju “Pendidikan adalah hakku!”
Kita minta pendidikan gratis, tapi kalau lagu dibajak mengapa nangis?
Musik adalah pendidikan, pembebasan dari pembelengguan, kebodohan, keminderan, jangan heran, kalau orang banyak yang berharap bisa mengecap musik dengan gratisan.
Bagai pendidikan.
Ingat teman, guru guru ini disejarah akan terekam:
John Lennon, Bob Dylan, Bob Marley, Bang Iwan, dan Marvin, dan Bono, dan Tupac!

VERSE 2
Hah! Gue tau elo benci, elo pikir gue bodoh atau mungin gue dipikir naif.
Jujur gue mengakui, gue bukan mau kaya dari album ini (hehehehe)
Karna itu, gue mikir lebih jernih.
Gue konsentrasi untuk bikin karya seni bukan jual CD.
Seperti stigma pegawai negri, masuk kantor untuk main tetris karna tidak peduli lagi…
Bedanya bekerja dan berkarya, kerja untuk uang, karya untuk kepuasan sendiri saja.
Kalau nyari uang kita fokus dengan metoda yang selama ini berhasil menghasilkan uang.
Repetisi.
Mengulangi pola aman.
Gimana mau berkembang? Kita harus hajar zona aman.
“Slama masuk jam 9, pulang jam 6, uang masuk tiap akhir bulan, AMAN”

Inikah kasus musisi?
Takut liat retur CD sehingga mulai lupa jati diri?
Lagi lagi gue akui, memang tidak mudah nyaman untuk jadi diri sendiri.
Takut dijauhi, tidak diterima oleh calon pembeli.
Penurunan angka CD bukanlah salah musikmu, tapi salah label yang punya metoda kian menjemu.

BACK TO CHORUS

MORNING PEOPLE feat STENY AGUSTAF
Produced by : Edo Kingstone
Written by : Pandji
Additional Vocal by : Steny Agustaf
Backing Vocal by : Pandji

VERSE1
Hello early risers here and everywhere!
Mornings are typical here and over there.
Typical newspaper thrown to your front door.
The smell of warm blankets askin for some more.
And more or less, stress isnt really anything.
Screamin from the roof top “MONEY AINT A THING”
But you see man, that’s Jay Z and I think he’s half crazy, or maybe he don’t live at the same world that we all be.

I know who you are, drivin in ur car, 1 hand on the steerin wheel your eyes scanning far.
A cup of starbucks on your left man, caffeine kicks ur chest man,
The seminar you went man, aint got no effect man,
Your favourite morning show on the radio,
Throwin out jokes and request, on the go.
So go shift gears (GO!)
Switchin four lanes (GO!)
Don’t think of the work load, just think of the money you’ll earn (GOLD!)

CHORUS
Can you feel it?
Can you feel it? You know you can dance to this.
Can you feel it?
Can you feel it? Girl you know you can dance to this
Can you feel it?
Can you feel it? Baby you know you can dance to this
Can you feel it?
Can you feel it? The president can dance to this.

VERSE 2
What ? I got let go?
Ey don’t give me that “don’t I get the note” bullshit.
What? You’re sayin sorry but life goes on?
Okay forget it man, im packin up.

Im reachin out man, im askin to be sub, this place doesn’t own all the money in the world.
Im better than to stay at this place anyway.
Im living my own life man, starting from today.

But okay okay okay okay.
I know that to live I need to have sum cash.
I know I’ve spent out all the money in the stash
But you know PS3 runs out in a flash (you know what that’s actually true)
Relax, I know I’ll get a new job fast, you know now heroes always have the last laugh.
So now lemme call the boys, I got no other choice.
Its time to storm the club man, its time for no remorse man!

CHORUS

BRIGDE

Money pays the bill, money for the kids, money on the groceries, money everytime, everything, money aint a thing!

CHORUS

DULU DIA BUKAN SIAPA-SIAPA
Produced by : E. Sukardi, Keytut, Ijoel for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Backing Vocal by : Gamila, Pandji.

VERSE 1
Waktu SD rasanya kok biasa aja
Anak kecil tau apa tentang rumah tangga
Setiap kali ayah ibu jarang berbicara.
Awalnya makan semeja jadi sndiri aja.
Gue nggak ingat banyak momen marah marahnya..
Mungkin sengaja. Mungkin nggak mau keliatan aja.
Suatu hari ibu duduk di depan meja, dirangkul 3 anaknya ngomong “Biarin aja!”
Gue sadar, pelan pelan, keluarga gue retak.
Walau ga pernah gue liat rumah diacak acak.
Di sekolah teman teman punya keluarga sempurna, dimana Ayah Ibunya jalan jalan berdua.
Gue ga iri, biarin aja, gue-mreka beda.
Gue tau mreka suka bilang gue anak broken home, biarin aja.
Gue ga akan ngedrugs atau apa, gue akan berusaha…
Sukses gue akan buat orang suatu hari berbicara…

CHORUS
Dulu dia bukan siapa siapa
Dulu dia bukan siapa siapa
Dulu dia bukan siapa siapa
Sukses gue akan buat orang suatu hari berbicara…
Dulu dia bukan siapa siapa
Dulu dia bukan siapa siapa
Dulu dia bukan siapa siapa

VERSE 2
Waktu SMP rasanya kayak neraka.
Digodain homo muda, dipukulin preman KWK, hehehe…
Lucu juga (lucu?)
Sekarang gue ketawa, dulu gue merana!
SMP masa masa gue yang paling gelap.
Gue selalu jadi bulan bulanan oleh setiap, kakak kelas yang sering kalap, karna disetrap, lampiaskan diri muka gue diludah (mantaaap)
Salah gue apa coba? Emang gue makhluk nista.
Gue nembak 7 cewe beda beda, tapi hasilnya sama!
Ditolah mentah mentah oleh 7-7nya, mungkin karna gue waktu SMP emang pecundang.
Saking pencundangnya gue, depan sekolah, ada anak bongsor datang dan dia malak gue, karna takut gue kasih juga uang segitunya…
Padahal dia anak kelas 1.. gue anak kelas 3 !!!

CHORUS

BRIDGE
Kuliaaahh, masa dilema.
Saking banyak gagal, gagal SKS-nya 5.
Kepemimpinan ancur, kisah cinta lebur.
Saking gue sering susah, gue jadi susah bersyukur.
Sering banget gue jalan sambil nyari recehan (kasiaaaan)
Saking gue ga ada uang cuma untuk naik angkutan (aduh kasiaaan)
Tapi gue slalu paksa gue untuk berusaha
Cita cita gue, orang liat TV, nemu gue, dan dia bilang….

CHORUS

GHOST SONG
Produced by : Ijoel for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Backing Vocal by : Pandji

INTRO:
Attention to all bullies in the world!
People or Nation…
Remember when losers unite man, you’d be outnumbered. And you’ll lose anyway.. LOSER
(Soulbrothaz you gave me freedom of speech!)

VERSE 1
You think I forgot about you?
You think I forgot what you did do you?
Do yo really think I’ll erase you from my head and my heart so easy do you?
Don’t you really hope that I’ll forgive you
Coz all my life I’ve been waiting for you, I’ve been, I’ve been waiting to say this to you.
I’ll try my best to not to kill you.
I remember how you embarassed me, you make me feel small in front of everybody.
They were mocking, screamin, laughin at me.
I was dying coz my friends turned to my enemy.
Im strong now coz you failed to kill me.
I set my mind, I’ll make you see me.
I’ll now kill you and your life to be.
I’ll show you what a man, that you have made me.

CHORUS 1
You know what I am to you man?
To you, im a ghost!
You cant see me, but I’ll haunt you with my success and you’d be embarassed with everything you’ve said to me.
Yea that’s right man… I remember everything!

VERSE 2
You know, to think of it we’re not THAT different you and me.
We really just stand devided by sea.
I look at you (you look like me physically)
But mentally (I kinda think you’re crazy)
How can you think you can over come me?
No body leads by following, see?
You took what’s mine and claims it yours, see?
(That’s stupid) You don’t even have a culture like me!
Hating you is really what this is all about.
I remember Bung Karno wanted you out.
I don’t think I need my country to shout.
How you abused my people without a single doubt.
You raped them all, abandon them all, misaccused, mental abuse, all that you did at that mall before next fall, we’ll see which nation finally stand proud and tall!

CHORUS 2
You know what I am to you man?
To you, im a ghost!
I have no flesh because I represent people whose blood runs 350 years of resistence, while you got your independence GIVEN TO YOU by the Great Britain.

(Okay im takin this to the bridge)

BRIDGE
Every country in Bali they try to unite one voice and save the Earth from Global Warming except one country they lost their heads by corporate greed they’re cra-

CHORUS

OUTRO

People around the world its time to stand up!
Its time to be heard.
They don’t know about us, they can see us, that’s why we’re the ghost generation man.
But now, if we unite in one voice, we can tell all those bullies to stop their intimidation. To stop pushing because they cant push us anymore.
Its time for us losers to wipe the “L” on our forehead.
And its time for us to reign, as champions man.

ADA YANG SALAH feat. TOMPI
Produced by : E.Sukardi , Keytut for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji & Tompi
Backing Vocal by : Tompi

VERSE 1
Orang Indonesia suka bilang rap kami kampungan (kenapa)
Pikir gua sambil kebingungan.
Orang kita cuma ngomong nggak pake nada doang, seblah mananya kok rap bisa dibilang kampungan?
Apa kampungannya pada pesannya ya?
Atau kampung cara berpakaiannya ya?
Atau cara kami presentasikannya?
Yang bikin mreka pandang kami sebelah mata gue curiga, emang yang salah mrekanya. Ketawa. Bilang rap buat ABG doang?
“Umur 28 ga cocok ngerap lagi dong Dji, bapak bapak ya nyanyi Jazz kayak Tompi”
(Somebody called my name?)
Mreka bilang masalahnya di budaya.
“Biar gimana juga rap asli amerika”
HAHA, langsung, srangan balik ala MU, kalo gitu, jins yang lo pake, aslinya dari mana?
Cisitu?

CHORUS (TOMPI)
Ini lagu, bukan lagu rindu.
Ini lagu untuk membuka pikirmu.
Kalau negri ini bukan negri babu.
Ayo anak negri mana karyamu.

VERSE 2
Ada lagi nih…
Masalah surat kabar, atau koran.
Yang merasa berlangganan coba angkat tangan?
Namanya langganan pasti bayarnya diblakang, tapi, buat apa kalau kabar buruk doang ha?
Pembunuhan, Kebakaran, Korupsi, lalu pemerkosaan.
Ga mampu bayar sekolah lalu bunuh diri, atau artis, ketangkap bawa ecstasy, masak sih? Hutan kita tebang cuma buat gini?
Buat apa bayar untuk dapet kabar sedih?
(Eh tapi ini fakta bung)
Tapi faktakan nggak harus begini, coba usik orang orang yang demo di jalan.
Metoda yang sama dipake tahun 60an, coba gue tanya prosentase keberhasilan, dalam metoda kalian turun kejalan, bandingkan dengan keberhasilan kalian bikin macet di jalan?

CHORUS

BRIDGE

Jadi gini, hukum pareto mengatakan, 80% uang negara pasti dihasilkan dan dinikmati oleh hanya 20%. Artinya, yang miskin akan selalu ketinggalan.
Orang bilang, Indonesia kurang banyak orang mampu/
Padahal yang bener, orang yang mampu kurang banyak memberi.
Dan kalau kita beramal ga Cuma staun sekali, bukannya yang seneng juga elo sendiri?

CHORUS

UNTUK INDONESIA feat. Joeniar Arief, Drusteelo, Tabib Qiu
Produced by : Keytut for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji, Joeniar Arief, E. M. Sukardi, N. Nugroho
Backing Vocal by : Joeniar Arief


CHORUS
Angkat tanganmu untuk Indonesia X 8

VERSE 1 (PANDJI)
Assalamualaikum, gue Pandji, si pembela negri
(HAHAHA)
Skarang elo ketawa karena elo nggak ngerti.
Negri kita sring diserang sama lawakan satir, orang Indonesia ngaco yang nyela tanah air, antara mereka bego atau nggak bisa mikir…
(Ih kasaaar)
(Eh itu bukan kasar, itu namanya nyindir)
Masak tumpah darah kita nggak membuat lo bangga?
Kapan trakhir kali lo berbuat baik untuk negara maka..

CHORUS

VERSE 2 (DRUSTEELO)
Lets trade war stories.
I remember my granpa told me, dua bulan berjuang di hutan tanpa pamrih.
Demi semua yang dia cintai, demi anak cucunya di suatu saat nanti.
Melihat burung Garuda terbang diangkasa dan bendera merah putih terus berjaya, so…
Trima kasih buat semua pahlawanku yang kadang terlupakan so semua lambaikan…

CHORUS

VERSE 3 (TABIB QIU)
Apakah beritanya di dalam duniamu, ku Qiu dan Pandji bukan mau ngaku ngaku paling Indonesia karna yang paling adalah seberapa tulus hatimu mau membahasakan, jiwa hingga raga beridentitas.
Kita semua tahu cinta bukan diatas kertas. Tapi diatas bantal, alas kepala diatas akal, dialasi budi pekerti bangsa yo ayo kita..

CHORUS

BRIDGE (JUNIAR ARIEF)
Tumbuhkanlah kembali cinta di hatimu, yang kan kau persembahkan untuk negerimu.
Biarkanlah cintamu kan harumkan bangsa. Kembali bersinarlah zamrud khatulistiwa
CHORUS

YOU THINK YOU KNOW (INDONESIA) feat. GAMILA
Produced by : E. Sukardi , Keytut, Ijoel for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji & Gamila
Backing Vocal by : Gamila

VERSE 1
Hold up!
I know you think that im a scam right?
A crazy asian kid tryin ta mess ur mind right?
All im asking is 5 minutes of your time…
And you’ll see I ant wastin any of ur dime.
Lets say, you work your ass until you’re stressed you need to get away fast pain of your chest, you want a place that no one knows any enemies or foes,
You want smiles that follows you where ever you go

If you wanna lay down on the beach and get fry man, you know there’s kuta bali sands there to try man
And if you’re looking for sunsets to die man, lat back put your favorit booze on the side.
And every evening every stars up there to shine man, when was the last time you can see a shooting star man?
Stay up all night just to welcome morning rise man, another beautiful morning up on your eyes man.

I know you don’t believe me coz for every reason, its like you hear bad news of us every season. But back home violence hits day in and day out, I know its hard just to find the right place to make out we got more than anything you’ve ever heard.
In terms of spot (man) ours are absurd.
365 days here aint enogh man, you need to find a flight your self and prove your eyes man…

CHORUS (GAMILA)
Give just a little more time, live a little more life
Don’t believe in anything you hear just play a little more music just a little more game and you will find me irreplacable yeah.

VERSE 2
Okay, I feel you.
You really think im talkin sweets do you?
“What’s the catch?” I think I heard you say that did you?
Im getting paid by the government like they say? (HAH)
Im Indonesian! My duty is to save he day.
I know you’re proud of the mall that you use to stroll until the mall got more boring than a white wall.
Well pack it up this is a shoppers paradise man.
There’s lots of items here to spark your eyes man.
I know you’re sick and tired of partys on your club right?
Same people same problem same night right?
Here you dance to a gorgeous that’s right man, you treat here right and I know she’ll change your mind man.

No crazy snappin finger girl no dissrespect man.
No guns, no gangs, no violent type man, ma’am.
Just a bunch of friendly man who loves to chat ma’am.
And ladies treat you like a king with full respect man.

An understatement when they say that we are nice men.
Its not nice! We know how treat them right man.
We honor being nice instead of being right and,
we believe in peace more than you and your guns man.
So save your money plan a trip to paradise.
A one stop of everything just roll the dice.
Flight Garuda Indonesia will sit you right, 1st class service that I know will crack your smile right?

CHORUS (GAMILA)

BRIDGE (PANDJI)
Another brother killed in Iraq
Another massacre in schools
Another terrorists threat attack
Another drive by deaths in the hood
Another health care messin up the facts
Another weird depressing news in holywood
Another everyday comin back…
Man, a trip to Indonesia sounds good
BRIDGE (GAMILA)
Go, come to me.
Leave it be.
I know you have so much to do
Take my car.
Stay with me.
Buy me something sweet.
Don’t think, you think too much now I don’t wana leave you to any conclusion
I don’t wanna see what you see.
Don’t tell me you know me you don’t have the right now.
You may think you know but you know not until you…

CHORUS (GAMILA)

HIPHOP HELP
Produced by : Keytut for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Backing Vocal by : Pandji

VERSE 1
Jay Z, CEO of the ROC. Yet bigger role is needed by the people of your country
Shady, people call you the angry white guy, I would be to I my people was sent to war only to die.
50 cent, you survived being shot 9 times, cant saythe sam for the soldiers your brothers in the front line.
Kanye, you a geious man, you did it again, but people dying from war man how can you pretend?

VERSE 2
Nelly, its getting hot in here, but yo, this aint iraq man so aint nuttin deadly
Luda, you put out the best release therapy, but those child who lost their dad are the ones who needs therapist.
Diddy, you’re everything everybody would want to be tell me Diddy in terms of war what your solution really be?
Big Will, the most dominant rap/actor, Big Will come on man, you know war aint the answer.

VERSE 3
I know you hate me for this, you’d be saying “who is this kid”?
I know I criticize you just like when im takin a piss.
But peace is the only reason why im doing all this.
I don’t know man, I think im tired of watching people get killed
Its like everytime I watch TV another children gets killed,
Then everybody altogether claim the bullent wasn’t theirs?
Are they crazy?
Its not about bullets, there not suppose to be there in the 1st place!

BRIDGE
Before you guys really hate me so long, im leaving you with a little epilogue of the song.
Is it wrong, for a guy, to have concerns so strong that he wanted people out on the states to stop the bom.
You own close to zillion loyal toy soldiers, I think its time for dem to do us a littl favor, fly to iraq and go try prevent murder, it takes the right man, to come up with the right answer.

OUTRO

MULANYA BIASA SAJA feat. ANGGA “MALIQ & D’ESSENTIALS” PURADIREDJA
Produced by : E. Sukardi for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji & Angga
Lead & Backing Vocal by : Angga

VERSE 1
Mulanya biasa sajaaa..
(Haha)
Dulu kita berdua cuma rekan bekerja, tiap ketemu selalu cuman urusan kerja.
Tapi kok lama lama semuanya berubah, aku suka deg degan disaat kamu tiba.
Dikit dikit cek bau badan, dikit dikit mengaca, kalau ada pacarmu aku cemburu buta.
Aku pikir sudahlah, kamu ada yang punya. Aku juga musti inget aku ada yang punya.
Jadi ku pura pura, pura pura ga suka, ga suka ngintipin kamu sedang ngerjain apa.
Percuma, lama lama prasaanku kembali.
Aku pingin tidur cepat supaya bangun pagi.
Pengen ketemu lagi dan cepat ngobrol lagi.
Bercanda denganmu buatku jatuh cinta lagi

CHORUS (ANGGA)
I can give you sounds that would make you feel alrite, Yeah Yeah…
Let me show you, something that would make you feel bright, bright, bright…

VERSE 2
Aku pikir kamu musti tau prasaanku, kalau tidak (Wah) bisa berabe otakku.
Aku siapin waktu lebih tepatnya kutunggu. Momen yang tepat untuk ungkapkan perasaanku.
Dan setelah kau tahu, kok malah jadi gantung?
Jadian nggak, tapi mau nolak juga nanggung.
Kayak nelfon orang, tapi nggak ada nada sambung.
Mau romantis tapi kok mukamu jadi bingung.
(Biarin!) Walau hubungan kita nggak mungkin, tapi nggak mungkin kan omonganku nggak kamu pikirin.
Aku nggak minta banyak, ngga juga ku mendesak, aku cukup senang kalau kita bisa gandengan. Mau makan, Midnite-an, ataupun jalan jalan, asalkan kamu dan aku kayak pacaran.
Mendekat, deg degan, lalu senderkan badan, siapa tahu setan lewat lalu kita ciuman?
(Hahahaha)

CHORUS

BRIDGE (PANDJI dan ANGGA)
Pandji : Angga…
Angga : Iya Dji…
Pandji : mau nanya nih gue…
Angga : Apa man?
Pandji : Apa sih yang lo liat dari perempuan man?
Angga : Fisiknya dulu dong…
Pandji : Fisiknya?
Angga : Pertama tama iya…
Pandji : Setelah itu?
Angga : Baru hatinya..
Pandji : Okay, sekarang pertanyaan selanjutnya… siap siap ya… Apa yang elo liat dari LAKI LAKI?
Angga : ????!!!???

BRIDGE (ANGGA)
If he gves you something good so I will give you something better.
Now the tender love is on the way then let me rock your world.
Forever, and ever.
Forever, and ever.
Let me be the only one that trully matters in your life… your life…

CHORUS 2X

DIBAYANG MASA LALU
Produced by : E. Sukardi , Keytut for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Lead & Backing Vocal by : Pandji


VERSE 1
Wanita butuh perhatian, pria butuh pengakuan.
Itu yang memulai semuanya.
Semua kesalahan brawal dari satu tujuan: aku butuh pengakuan.
Memang betul, aku, dan masa laluku, membentuk siapa diriku dan mengasah egoku.
Semuanya berlalu dengan begitu cepat. Diluar kesadaranku.
Aku nggak lupa kamu, kamu kusimpan di paling blakang benakku.
Dan di depanku, tantangan baru bagiku.
Aku pura pura aku bukan diriku, dan dengan itu, nggak ada toko kamu…

CHORUS
Maafkan aku
Sayangku aku bikin nangis kamu
Maafkan aku
Sayangku u khianati kamu

VERSE 2
Aku suka cara dia puji puji aku.
Ya itulah, aku kecanduan pengakuan.
Kalau wanita yang cuek bisa manja sama aku, itulah pengakuanku.
Kamu jauh…
Kamu jauh…
Kamu jauh…
Disaat beban dunia di pundakku.
Dia tahu persis kebutuhanku, dan lucunya, aku tahu persis yang dia mau.
I scratch your back and you scratch mine.
Dari situ, aku lari lebih jauh dari kamu.
Dan di balik benakku, aku liat kamu.
Menatapku dengan kecewa, tapi dengan sayang.
Karna tanggung aku buang pandanganku, ke depanku, jauh…

CHORUS

BRIDGE
Sadarnya aku, karna sosok sempurna hanya dirimu.
Petualanganku takkan berhenti jauh dari dirimu.
Sayangku maafkan aku, sambut pulang diriku malaikatku…

CHORUS

KEMBALI TERTAWA
Produced by : E. Sukardi for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Lead & Backing Vocal by : Pandji

VERSE 1
Ibu inget aku ini Mas Pandji bu.
Anak Ibu nomor 2 paling ganteng bu, dari dulu, aku sering bikin susah Ibu.
Pulang sekolah berdarah dan belepotan bu.
Ibu bilang gapapa kamu musti belajar dari semua kesalahan yang pernah kau buat, ingat bahwa kamu dinilai dari cara kamu meng-handle krisis diri sendiri.
Semua pelajaranmu, dipraktekan untukku, dari memakai baju, sampai ikat tali sepatu.
Mbak Tyas dan Andiya akan pasti setuju, paling enak disuapin pakai tangan Ibu.
Aku rasa tangan Ibu bumbu ajaib bu.
Paling tidak pasti ada Endorphine-nya bu.
Waktu Ibu cerai, aku gapapa.
Sama sekali tidak berefek apa apa.
Dari kecilpun aku sudah mengerti, mungkin memang lebih baik, kalau begini.
Walau Ayah Ibu bukan pasangan sempurna, tapi percaya Ayah Ibu tetap orang tua luar biasa.. Haha…

CHORUS
Diri ini diciptakan, untuk bahagiakan kalian.

VERSE 2
Gamilaaa, ini Ayaah, aku tau kadang aku suami yang payah.
Disuruh beberes aku paling susah, suara aku ngorok emang paling parah.
Menikahimu memang cita citaku.
Tiap hari bangun tidur pengen liat kamu.
Dan setelah seharian aku berjibaku aku tutup hariku lagi dengan liat kamu
Orang bilang dulu aku tukang selingkuh…
Laki laki pencundang dan tidak bermutu.
Mungkin dulu benar, tapi tidak kini.
Nempel nempel deket mau membawa rejeki.
Kamu bikin aku yakin dan percaya diri.
Kalau senyum aku brani kasi liat gigi (Ting!)
Dulu boro boro gingsul ini bikin susah.
Bikin aku krisi percaya diri parah.
Tapi Mil, yang paling hebat bagiku.
Kamu memaafkan semua kesalahanku.
Kamu lupakan aku bikin nangis kamu dan dikesalku kamu slalu buatku kembali tertawa.

CHORUS

VERSE 3
Ya Allah, aku Pandji, aku hambamu
Yang paling sering males shalat 5 waktu
Kita sering ketemu di Shalat Jumatku
Yang sering berdoa minta ampunanmu

Aku sering ga habis pikir tentang Engkau
Karna malas kupikir kau tak terjangkau
Tapi dari kecil sampai besar kini
Engkau manjamanjaku dengan rejeki

Pengen masuk tim basket, engkau kabulkan
Pengen masuk ITB, engkau berikan
Pengen kerjaan bagus, engkau suguhkan
Pengen bisa terbang, aku mulai berlebihan

Tapi mukjizatmu yang paling megah
Kau beriku kesempatan jadi sorang Ayah
Kau turunkan malaikatmu dari surga
Kau berikan anak bayi bercahaya

Kupeluk anakku dirangkulanku
Kucium kening istrikuu disampingku
Kuangkat tinggi tinggi kpala kecilku
Dalam trima kasihku kuharap Tuhanku engkaupun tertawa

BRIDGE:
Tyas Handayani, Handriya Yogaswara…
Dengan adanya kalian, hidup aku nggak akan pernah kesepian.
Hahaaaa…

OUTRO:
Untuk semua teman teman gue..
Aduuh kalau gue sebut 5, 500, 5000 orang temen, pasti ada aja yang nggak kesebut.
Ntar marah lagi ama gue…
Jadi lebih baik gue bilang
“Terima kasih untuk elo karena elo sudah ikut andil dalam membentuk gue seperti hari ini”
Whoever I am today, was created, was crafted by your love
And I thank you for that…
Hahahaha, jadi serius…

YO MARI ASEEEEEKKK

I KNOW (‘KAN KEMBALI)
Produced by : Keytut for Soulbrothaz Production
Written by : Pandji
Backing Vocal by : Gamila, Marietta

Kan kembali
Kan kembali
Hari ini

VERSE 1

You said tomorrow will be better than today baby, I really couldn’t have it any other way baby.
You told me that yesterday, yet today things are the same, I couldn’t shake you off just like in yesterdays

Is it fair for us to go our separate ways baby?
I thought we love each other each and every day baby?
But everymorning I wake up, your smile I cant shake off, I cant help myself, its you im thinking of.
And speakin of love, you’ll remember me.
As someone who loves you for who you’ll ever be.
Believe me though you hate me, I will never let you be.
You’re gonna need more reasons to get rid of me!

CHORUS
I know that you love me
I know that you crave for me
You have a thing for me so
(Kan kembali)
And so I know if I go, I’ll regret and I suppose, I said I’ll leave you but you know that’s a hoax
(Kan kembali)
I could never let you go, its love baby like I told ya I beg ya remember today.
(Hari ini)
As the day that I hold your hand pretending we’ll only be friends.

VERSE 2

Now look at me, you still remember me baby.
Remember that love was suppose to set us free baby.
Who ever wrote that goddamn book, must’ve never understood I would pretend I don’t love you then if I could.
And should I go delete your number on my phonebook?
Or book a flight, and leave you to beirut?
Bu you know love’s a weird thing, its stronger than anything.
How dare you claim that what I feel is just a fling?

CHORUS
BRIDGE

You know I have nothing to offer, nothing I have is really what you need.
I cant be the person that you want me to be.
Come close to me I ask of you baby.
I have something I want you to hear, I’d really want you to hear this and I will disappeare
(lemme sing solo)
The man that you would spend your times forever, maybe he will never be me.
Still I know that you’ll always have me with you, till forever leaves…

CHORUS


,

Leave a Reply


× seven = 35